Veelgestelde vragen

Er bestaan geen verkeerde vragen, alleen vragen die al vaker zijn gesteld. In de rubrieken hieronder hebben we daarom deze vragen met antwoorden op een rij gezet. Grote kans dat jouw vraag er ook bij staat.

 

Staat je vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op.

Kiezen voor Connext Accountants

Connext Accountants is een accountants- en advieskantoor dat ondernemers helpt met het realiseren van hun financiële doelen. Dit doen wij door betrokken te zijn bij onze klanten en het geven van pro actief advies op een begrijpelijke manier.

Hierdoor kies je niet alleen voor een financiële dienstverlener maar voor een financiële sparringpartner die samen met jou werkt aan het bereiken van je doelen.

Connext Accountants gaat verder waar andere administratie- en accountantskantoren stoppen. De meeste kantoren focussen zich voornamelijk op traditionele dienstverlening door achteruit te kijken naar je financiële resultaten over het afgelopen jaar. Connext Accountants biedt, naast de traditionele dienstverlening, diverse adviestrajecten aan en treedt op als jouw sparringpartner. Connext Accountants streeft ernaar om samen met jou vooruit te kijken en ervoor te zorgen dat jij beschikt over alle relevante informatie om de juiste beslissingen te kunnen nemen voor de toekomst van jouw onderneming.

Verder helpt Connext Accountants jou bij het stellen van financiële doelen en helpen we jou bij het behalen van deze doelen. Om dit mogelijk te maken streven wij naar een moderne administratie en voeren wij de traditionele dienstverlening zo efficiënt mogelijk uit zodat wij meer tijd overhouden voor het geven van advies waar jij wat aan hebt.

Tot slot kun je bij Connext Accountants rekenen op duidelijke prijzen en transparante communicatie.

Bij een accountantskantoor kies je voor kwaliteit en deskundigheid. Een accountant heeft een gekwalificeerde opleiding afgerond en meerdere jaren praktijkervaring opgedaan voor hij zichzelf "accountant" mag noemen. Een administratiekantoor mag gestart worden zonder enige opleiding, cursus of werkervaring.

Daarnaast staan accountantskantoren onder toezicht van de NBA en de AFM welke toezien op de kwaliteit van onze dienstverlening. Hierdoor ben je verzekerd van een kwalitatief goede dienstverlening en deskundig advies.

Wanneer je op enig moment je jaarrekening of andere rapportages aan derde partijen moet verstrekken (bijvoorbeeld voor het verkrijgen van een hypotheek, financiering of investering), kan een samenstelverklaring veel toegevoegde waarde leveren in dat proces. Financiële rapportages zijn een essentieel onderdeel bij de beslissing om jou geld toe te kennen.

Een samenstelverklaring is een kwaliteitsgarantie van de financiële rapportages, aangezien dit betekent dat een deskundig accountant jouw rapportage heeft opgesteld.

Dienstverlening

Het stellen van vragen is uiteraard gratis! De meter loopt niet direct wanneer je belt of mailt.

Moeten wij naar aanleiding van jouw vraag onderzoek doen, uitgebreid advies geven of ander uitvoerend werk verrichten, dan wordt een apart budget overeengekomen. Uiteraard wordt altijd eerst een kostenindicatie aan je voorgelegd.

Pas na jouw akkoord voeren wij die werkzaamheden uit en brengen we deze in rekening. Volledige regie voor jou dus! Voorbeelden van vragen die onder het geven van advies vallen:

- Van welke fiscale mogelijkheden kan ik als ondernemer gebruikmaken?
- Is het verstandig voor mij als ondernemer om mijn eenmanszaak om te zetten naar een BV?
- Welke financieringsmogelijkheden heb ik?
- Als ik komend jaar minder ga werken, wat is de invloed op mijn financiën en belastingen?

Ja, wij werken volledig digitaal, waardoor wij klanten in heel Nederland kunnen bedienen. Het inplannen van enkele fysieke afspraken is uiteraard mogelijk afgestemd op jouw behoefte.

Overstap

Met onze gratis overstapservice begeleiden we je in hoe je jouw overstap kunt regelen met je voorgaande accountant. Wij hebben hier een begeleidende rol in, terwijl jij zelf de overstap regelt. Daarnaast ontzorgen we jou volledig bij het inrichten van je administratie en de tools die je bij ons gebruikt.

Deze gratis overstapservice bestaat onder andere uit begeleiding bij:

- De opzeggingsbrief die je naar jouw voorgaande accountant kunt toesturen.
- De tekst die je kunt sturen voor het opvragen van informatie die nodig is om je administratie over te zetten.
- Het opzetten en inrichten van je administratie en het aanmaken van een profiel in onze app.
- Onboardingsgesprek van ongeveer één uur waarbij we jouw ambities, wederzijdse verwachtingen en andere vragen die je hebt bespreken om de samenwerking soepel van start te laten gaan.

Let op: de overstapservice is gratis bij een minimale abonnementsperiode van 12 maanden. Indien je je abonnement eerder opzegt, dan brengen wij hier naar rato een deel van de overstapservice achteraf voor in rekening.

Het eindpunt van jouw vorige accountant is ons startpunt. Stel, je stapt per 1 januari over, dan gaat onze geoffreerde prijs ervan uit dat:

- Jouw administratie tot die datum is bijgewerkt en geen fouten bevat.
- Alle overige verplichtingen tot 1 januari aan jou zijn geleverd. Dus geen achterstanden in belastingaangiften.

Mocht dit niet het geval zijn, dan helpen we je hier graag bij!

Abonnement

Ja. Onze abonnementen zijn maandelijks opzeggen met een opzegtermijn van één maand.

Let op: wil je je abonnement binnen 12 maanden na overstappen opzeggen?
Dan worden er kosten in rekening gebracht voor de overstapservice en onboarding, welke in beginsel gratis zijn bij een minimale abonnementsperiode van 12 maanden.

Voor het opzeggen van je abonnement >12 maanden nadat je bent overgestapt, worden geen kosten in rekening gebracht. Indien je in de eerste 12 maanden nadat je bent overgestapt opzegt, dan vervalt je recht op de gratis overstapservice en onboarding en brengen wij de resterende termijnen van je jaarprijs in rekening. Dit is ter compensatie van de overstapservice en onboarding die, in beginsel, niet in rekening worden gebracht bij het aangaan van een samenwerking voor tenminste 12 kalendermaanden.

Ter illustratie: in het geval dat je per maand €100 betaalt en na 10 maanden besluit om de overeenkomst vroegtijdig op te zeggen, dan wordt het resterende bedrag van €200, over de laatste 2 maanden, in rekening gebracht.

Je vaste maandprijs wijzigt in de drie onderstaande situaties. Indien deze situaties zich voordoen, dan ontvang je altijd van te voren bericht van ons voordat wij de prijswijzigingen doorvoeren.

Jaarlijkse correctie
De vaste prijs wijzigt jaarlijks voor een inflatiecorrectie en een correctie voor automatiseringskosten (indien van toepassing).

Wijzigingen in aannames
Jouw vaste prijs wordt door ons berekend op basis van aannames. Deze aannames zijn grotendeels gebaseerd op de antwoorden die jij geeft op onze vragen bij het aanvragen van een offerte. Zo is de maandprijs onder andere gebaseerd op het aantal facturen per jaar. Het kan natuurlijk zijn dat het aantal dat je hebt opgegeven niet blijkt te kloppen, door een inschattingsfout of door groei van je bedrijf.

Deze aannames worden getoetst na de eerste drie maanden van je abonnementsperiode. Indien de situatie zich voordoet dat de aannames gewijzigd dienen te worden, dan worden de prijzen met terugwerkende kracht aangepast.

Uitbreiding werkzaamheden
Wanneer wij als gevolg van groei of veranderende wensen onze werkzaamheden moeten uitbreiden kan dit in sommige gevallen leiden tot hogere abonnementskosten. Hiervan brengen wij je altijd vooraf op de hoogte. Wij zullen nooit zonder overleg de prijzen verhogen.